OPIS MIEJSCA
Słynna toruńska łódka spacerowa, w latach 1969-2000 pływająca po Wiśle z Bulwaru Filadelfijskiego na Kępę Bazarową.
Upamiętniona w pierwszych kadrach filmu "Rejs" Marka Piwowarskiego. Zbudowana w 1955 r. w stoczni w Budapeszcie jako jedna z czterech szalup ratunkowych dla polskiego statu pasażerskiego "Mazowsze".
W związku z przebudową statku w 1967 roku trafiła do Torunia. Wyposażona w silnik i przystosowana do obsługi ruchu turystycznego staraniem toruńskiego oddziału PPTK, w pierwszy rejs po Wiśle wypłynęła w 1969 roku r.
W ciągu 30 lat przewiozła na lewy brzeg rzeki tysiące mieszkańców i turystów, w tym wielu malarzy, pisarzy i fotografików.
W 2000 roku wycofana z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny. W 2005 roku z inicjatywy Związku Miast Nadwiślańskich oraz Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta wyremontowana i ustawiona na Bulwarze Filadelfijskim jako atrakcja turystyczna.
Wymiary łodzi: długość 830 cm, szerokość 260 cm, głębokość 105 cm, maksymalna liczba pasażerów w wersji ratunkowej - 30 osób.
Upamiętniona w pierwszych kadrach filmu "Rejs" Marka Piwowarskiego. Zbudowana w 1955 r. w stoczni w Budapeszcie jako jedna z czterech szalup ratunkowych dla polskiego statu pasażerskiego "Mazowsze".
W związku z przebudową statku w 1967 roku trafiła do Torunia. Wyposażona w silnik i przystosowana do obsługi ruchu turystycznego staraniem toruńskiego oddziału PPTK, w pierwszy rejs po Wiśle wypłynęła w 1969 roku r.
W ciągu 30 lat przewiozła na lewy brzeg rzeki tysiące mieszkańców i turystów, w tym wielu malarzy, pisarzy i fotografików.
W 2000 roku wycofana z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny. W 2005 roku z inicjatywy Związku Miast Nadwiślańskich oraz Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta wyremontowana i ustawiona na Bulwarze Filadelfijskim jako atrakcja turystyczna.
Wymiary łodzi: długość 830 cm, szerokość 260 cm, głębokość 105 cm, maksymalna liczba pasażerów w wersji ratunkowej - 30 osób.
Link został skopiowany do schowka
© 2009 - 2024 Wykonanie Michał Rygielski
© 2009 - 2024 Michał Rygielski